Monday, December 30, 2013

En ny begyndelse...


De sidste dage i året er ganske særlige. Jeg forbereder mig på et nyt år, og for mig betyder det, at der skal gøres plads til alt det nye som kommer.
Julepynten skal gemmes væk og i går aftes blev glaskugler, nisser og julehjerter sirligt pakket ned i julekassen. Det er vigtigt for mig at pynten bliver pakket ned, så det er lige så skønt at åbne kassen med julestads i begyndelsen af december til næste år, som det var, da jeg åbnede den i år.
Julen skal ikke med ind i det nye år og derfor blev juletræet smidt ud af stuen i går, nisser og pynt er pakket væk og der er ikke en eneste lille rest tilbage af julen udover lidt gode sager i køkkenskabet og søde minder i hjertet.
Der er en fin balance mellem hvornår julepynt er til hygge og glæde, og hvornår det skal væk. Nu skal der skabes plads til nyt, så her begynder jeg at pakke pynt og julestads ned den 27. december, for der slutter julen.

De sidste dage i året bliver brugt til oprydning, sortering og ture til genbrugsstationen. Hvad har jeg egentlig lyst til at tage med mig ind i det nye år? Hvad holder jeg af og hvad vil også give mig glæde og energi i det nye år? Hvad har jeg ikke længere brug for? Hvad skal ud for at min familie og jeg får plads til nyt i vores liv?

At rydde op og sortere fra giver mig frihed og plads til nye ting i mit liv. Holder jeg for meget fast i alt det gamle rykker jeg mig ikke og ser ikke alle de nye spændende muligheder...

Et nyt år er en ny begyndelse! Mon du også har det sådan?

7 comments:

  1. Lige præcis sådan har jeg det også. Der bliver ryddet op og gjort rent og købt lidt friske blomster, så jeg er klar til et nyt og ubrugt år.

    ReplyDelete
  2. Tak for året, der gik, med skønne indlæg på din blog. ;)

    Et lykkebringende nytår herfra til dig og dine!
    /Christina

    ReplyDelete
  3. Helt bestemt !
    Får altid følelsen af nye muligheder :) Som at begynde i skole med nyt penalhus og indbundne bøger :)
    Godt nytår !

    ReplyDelete
  4. Hørt! Ja, jeg har også en stor trang til at rydde op og prioritere.

    Jeg opdagede din blog i år, og det er jeg glad for. Tak for mange fine indlæg. Og godt nytår!

    ReplyDelete
  5. Præcis sådan har jeg det også :) Det er skønt med et nyt år, og at vi går mod lysere tider :) Tak for en berigende og skøn blog :)

    ReplyDelete
  6. Præcis sådan har jeg det også :) Det er skønt med et nyt år, og at vi går mod lysere tider :) Tak for en berigende og skøn blog.

    ReplyDelete
  7. Rigtigt godt nytår til dig og dine Lisbeth. Håber I får et godt og lykkebringende år i jeres familie. Jeg glæder mig til at følge dig i 2014 :-)
    I dag er det min tur til at rydde op efter julen. Har altid svært ved at smide juletræet ud, da det er så smukt. Kh Anette

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!